fredag 17 augusti 2012

HÖST

Hösten är min absoluta favorit årstid. Våren & sommaren i ALL ÄRA, men hösten har något speciellt. Det känns som en nystart, och jag brukar alltid må som bäst i september/oktober. Längtar tills löven börjar ändra färg, höstkollektionerna börjar trilla in i affärerna på allvar, alla återvänder från semestermoodet, det blir mörkt lagom sent på kvällen och i vanliga fall hade jag till och med sett fram emot att köpa nya block & pennor till skolan. Men nu ska jag ju inte börja skolan förens om 6 månader, så jag får helt enkelt skjuta upp det :)
I år får jag istället investera i regnkläder, gummistövlar och ett var vettiga skor. För det är väl sånt en dagisfröken behöver? Hoppas verkligen att jag får tillräckligt med jobb bara. Har varit lite dåligt med jobben nu i början av augusti, har jobbat korta t4-timmarspass i tre dagar nu. Fanns chans att få ett 75% vik på den förskolan i 4 veckor, men troligtvis går det inte till mig :(
Iallafall, längtar så himla mycket till att få åka till Grekland med Gustav (om vi har råd & tid), köpa nya  höstkläder, få jobba och åka till London senare i höst. Tror det här blir en bra höst!

Nu måste jag städa. Åker till Sthlm senare idag, jag & Gustav  ska tillsammans med 40 andra åka ut till Barnens Ö & den berömda Mr.Fit festen.



Källa: Icovetthee.com
källa: tumblr

källa: Asos.com

källa: Icovetthee.com



Källa: llymlrs.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar