onsdag 15 augusti 2012

WayOutWest2012

I torsdags åkte jag, Johanna & Gustav mot Göteborg och Way Out West festivalen. Chris kom helt spontant ner några timmar under fredagen med. Hade ju sett fram mot det ungefär hela sommaren, och det blev lika roligt som jag förutspått ;)
Bästa:
VÄDRET- regn hela sommaren, men dessa dagar sken solen förutom några få timmar under fredagen.
The Black Keys - bästa spelningen! Har ni inte lyssnat på dom än, gör det. Musik som jag tror alla gillar!
First Aid Kit - fina systrarna Johanna & Klara levererade definitivt, ÄLSKAR dom.
The Royal Concept - VÄLDIGT bra spelning av ett, för mig iallafall, nytt band. Lyssna, lyssna, lyssna.
Ben Howard - Han är ju bra, ändå. Bra spellista! Snygg kille.
Bon Iver - Hade sett fram mot denna spelning VÄLDIGT mycket. MEN. Tyvärr. Fjortisar som skulle ta kort på sig själva, fnittra, trängas & stå och prata invaderade spelningen. Synd. Och jag hörde typ inte vad han sjöng?
Miike Snow - Oväntat bra. ALLA var galna & dansade överallt på denna spelning. Blev chockad när jag insåg att Miike Snow var en gubbe, typ. Hade varit kul att vara full & stå någonstans i mitten.
Att få se BLUR & KRAFTWERK var faktiskt med rätt kul. Om man är ett Blur fan kan jag tänka mig att spelningen var magisk, verkade som de gick all in. Kraftwerk hade 3D show vilket var lite cooool.
Johanna & jag blev interjuvade av någon slags tidning. Kommer inte ihåg vilken nu, måste fråga Johni. Gustav blev fotad av någon slags streetstyle-fotograf *Snygg Kille*
Och såklart, festivalfeelingen! Jag tycker att WoW jämnfört med Arvika & PL är en mer vuxen festival,  kan ju ha att göra med att jag själv var rätt ung när jag åkte..men WoW var faktiskt annorlunda.

Minus:
Florence + the machine. Rätt dålig spelning. Deras basis var hemma och fick barn. Kan ha med det att göra, och mina höga förväntningar.
Ölen var dyr. Rätt svårt att hålla sig DrUnK. Kan ju inte direkt gå till ett tält mellan spelningarna och dricka.
Kan tänka mig att veggiematen var ett stort minus för MÅNGA. Men jag tyckte det var bra! Gillar veggo-mat.


Vilken SERIÖS utvärdering jag gjort nu. Vill iallafall åka nästa år med! Hoppas på bra bokningar.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar