torsdag 14 februari 2013

2013.02.14

 Alla hjärtans dag. Firar med hjärtörhängen, laga lyxhamburgare, några avsnitt Dexter och såklart Gustav! Ungefär det bästa sättet jag kan tänka mig. Hade beställt en liten present till Gustav (och en till mig själv, hehe), men Asos är sega med sina utskick, som vanligt.

Imorgon ska jag jobba. I särskoleklass. Vilket är ungefär det roligaste arbetet jag kan tänka mig. TROR jag har bestämt mig för att jag kommer söka tjänster i särskoleklass sen. Om man har turen att dom erbjuder så man kan utbilda (till spec. lärare då) sig varvat med jobbet.
Har jag ännu mer tur går det att läsa teckenkommunikation som sommarkurs. Men så mycket tur har jag nog inte. Teckenkommunikation är ungefär det roligaste som finns. Alla borde kunna!

Häromdagen fick jag en depp och gnällde över att jag ville göra sååååå mycket saaaakeer. Typ åka till alla ställen på hela jorden, men att jag knappt har råd att gå på bio, ungefär. Gnällde ett tag men sen kom jag på att nu får jag fan ge mig. Har ju EXAKT allt jag behöver, och mer därtill. En vettig lägenhet, världens bästa kille + vänner som jag bryr mig om & som bryr sig om mig, föräldrar i livet, snart EN UTBILDNING, jag är frisk, kan läsa, räkna och skriva, har haft bra år under min skoltid, äta god mat varje dag osv osv.. Allt resande och fina grejer man kan köpa, det är ju liksom bara bonus. Så, inget mer gnäll nu!

Annars är det mest händelseväckande som hänt att jag färgat håret. Från mörk, mörk brunt till halvljust..Känns rätt bra! Mitt stackars hår, vad det fått lida genom åren.







Nu ska jag diska med Hanapees & Martins otroliga podd i öronen! PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar