fredag 25 januari 2013

13.01.25

Okej. Jag har fuskat! Av någon anledning gick jag bananans ens innan min lön + mina csn-pengar kommit och beställde grejer från både Asos och Topshop. OCH EN NY TELFON!?
Vem tror jag att jag är?
Försvarar mig med att jag fick MYCKET bättre lön än väntat. Pengar som åker direkt i sparbössan.
För det lär jag behöva, nu när Way Out West outat att The Knife kommer till festivalen i sommar?! Missade ju dom (JA, jag somnade..) när dom spelade på Arvika ett år när jag var där, så känner nog att jag MÅSTE gå. Synd....

Imorgon förmiddag kommer Operation Storstädning ske här hemma. Som de sanna (tveksamt,ja) studenter jag & Gustav (han några dagar till iaf!) är så ligger det BÖCKER, PAPPER, ANTECKNINGAR ungefär överallt och ingenstans här, som man går runt och stressar upp sig över. 
Och vår allt-i-allo-garderob är frågan om vi ens vågar oss på att öppna? Risken är stor att man blir golvad av att saker bokstavligt talat RASAR ner över en då, så mycket som vi har tryckt in där. 
Sedan ska vi gå till stan och jag ska köpa vantar. Ett AKUTKÖP. Så kallt som det varit denna vecka, och jag som cyklat i mina tunnaste vantar då jag lyckats glömma mina bästa vantar hos nyårsvärden. Jag har inte känt mina händer under mina cykelturer fram & tillbaka från universitetet, inte vetat om jag håller i styret eller ej för de varit så jäkla KALLA.
Så det är faktiskt legitimt att köpa nya. Eller kanske hämta mina andra?
På söndag ska jag träna. Och plugga. Kanske skojar till det med att tvätta.
Så skönt att bara ha en sån helg? Jag har saker att göra, men det är ändå såna halv-tråkiga saker. Okej, städa är ju skit trist.

Vecka 6 ska jag ut på en praktikvecka. Är så AMBIVALENT inför det (slänger mig med viktiga ord). Har typ noll lust & en jobbig känsla inför det, men samtidigt fick jag ett väldigt bra mail från min handledare som gav mig bra vibbar. Har cykelavstånd till den skolan med så det underlättar. 

Nu ska jag förhandsboka Håkans nya LP och sen sussa. Drömmen skulle förresten vara om Håkan bokas WoW med.




PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar