onsdag 2 januari 2013

MITT FÖRSTA BESLUT ÅR 2013:

Hej år 2013!

Första dagen av dig mådde jag inte så bra. För att tala klarspråk; jag.mådde så.himla.skit.
Antar det är sviter man får ta efter att ha fira nyår i väldigt gott sällskap & komma hem runt 5 snåret.
Men idag, den 2a januari, mår jag bättre. Har tagit en långpromenad, gjort egen müsli, filat på mina mål för detta år (inte löften, vill ju inte göra mig själv besviken..), mailat min uppsatshandledare och precis nyss tagit ett beslut!
Det är inte ett beslut av det livsavgörande slaget, det är bara något så enkelt som ett KÖPSTOPP. Under en månad, med start idag, ska jag inte köpa några nya kläder, sminkprodukter eller någonting bara för skojs skull.
Jag har så himla lätt för att göra av med pengar, framför allt på kläder & sminkpryttlar. Och det finns så himla mycket fint! Men just nu känner jag verkligen att jag har allt jag behöver, och lite till..och det kan faktiskt vara "nyttigt" för mig att hitta något annat att göra under mina lediga dagar än att gå på stan.. HUR mycket jag än tycker om det. Jag kan lika gärna använda alla fina kläder jag har och spara mina pengar (& mitt garderobsutrymme) till våren! Fy fan vad pretto jag låter, men så fyller jag ju 24 detta år med. Kan lika gärna slänga in ett till argument, att det inte är miljövänligt att konsumera en massa.

Undantagen för denna lilla utmaning är; 
Skolgrejer - nytt block & nya pennor!
Ett par nya skor till gymmet - i slutet av denna månad hade jag ändå planerat att gå till någon proffsig affär & fixa ett par bra skor, som är utprövade för mina fötter
Mat - självklart, något roligt måste man väl få ha?!

OKEJ! Nu kör vi (jag)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar