lördag 7 januari 2012

AN ARGUMENT WITH MYSELF

Borde egentligen sitta och skriva på min rapport nu som jag tänkte bli färdig med denna helg, men valde visst att starta en ny blogg istället.
Sitter alltså hemma lördagskväll, väntar på att Gustav ska komma hem från Stockholm. Smart av oss att vara så lata så vi struntade i att hämta ut den andra nyckeln innan vi skiljdes åt för julen. Annars hade jag varit iväg på spelkväll istället, men det ska bli rätt roligt att Gustav kommer hem med så vi kan få känna på sambo-livet IRL. (DET VAR SISTA GÅNGEN JAG SKREV DET ORDET )

Idag skulle jag som sagt pluggat. Men det fanns som vanligt så mycket annat att göra. Typ öva på att göra smokey-eyes, titta på konstiga engelska dokumentärer, kolla massa Noo 'Poo-bloggar, starta en egen blogg.. men jag satt faktiskt och skrev lite på rapporten, i typ 30 min. JAG GÖR DET IMORN, OKEJ?
Angående Noo 'Poo så betyder det "Noo Schampoo", eller Balsammetoden på svenska och är något jag börjat med och blivit lite smått besatt utav. Ni får googla själva om ni vill, för jag orkar inte beskriva. Är inne på dag 4 med den och mitt hår känns BRA. Igår gjorde jag även en ansiktsmassage enligt OCM (OilCleansingMethod) och min hy är helt underbar idag *lyrisk*. Har iofs aldrig haft några större problem med huden men bara vetskapen av att riccinoljan DRAR UT smutsen ur porerna får mig att må bra.
Men får passa mig. Får INTE göra för ofta för då kan huden få panic & bli helt craaazy tydligen.  Kanske lägger in före & efter bilder på håret senare, om någon vill. Kan även rekommendera att duscha med socker+olivolja scrub, det har jag gjort en tid nu & huden är looovley.


Säger hejdå med en frukostbild. BYEBYE

1 kommentar: