måndag 20 februari 2012

WE'RE PAYING WITH LOVE TONIGHT

Inflyttningsfesten i lördags var awesome!! Tack alla ni som kom & gjorde det till en värdig inflyttningsfest. Jag & Gustav fick en bra inflyttningspresent, fina vinglas! ..Och en riktigt SJUK som jag tyvärr inte kan skriva om..haha.
Tänker på att jag och många av dom man lärt känna här, är färdigutbildade om ungefär ett år, många kommer flytta till diverse ställen och det känns lite sorgligt. Man bygger upp en vänskapskrets och sen så bara *poff* skiljs man åt? Självklart kommer man hålla kontakten med vissa, men det känns ändå lite sad...
Börja universitet är en av de bästa sakerna jag gjort här i livet.
Jag själv har utvecklats något enormt men även min syn på, och förståelsen för, andra människor. Det har varit 2 sjukt roliga och lärorika år. Jag har träffat många bra människor som jag har haft sjuk roligt med,  jag har kämpat och gråtit över tentor som jag sedan blivit både stolt och lycklig över att ha klarat. Jag har levt på yoghurt i en vecka för att jag valt att köpa en tröja som jag egentligen inte hade råd med, lagt till mig med vanor som att sova långt in på förmiddagen och varit "ledig" (när jag egentligen borde läst!) flera dagar i rad. Jag börjar dock bli lite trött på studentlivet och längtar efter att få jobba, med allt vad det innebär, tidiga mornar, rutiner och en större månadsinkomst. Samtidigt som jag ser tillbaka på dessa år med glädje, och stolthet över att faktiskt (snart iallafall!) ha en universitetsexamen.

Svävade visst ut lite där..Iallafall, igår hade jag min värsta bakfylla på länge, igår när jag gick och la mig trodde jag att jag skulle vakna upp med ett dunkade huvud. Men det gjorde jag inte som tur var! Idag har jag gjort en hel del; varit hos läkaren, pluggat grammatik (tentis på fredag!!, haft historia föreläsning och om någon timma är det BOX-TIME!

Imorgon ska jag jobba mitt allra första vikarie-pass. På dagis. Är lite nervös, men tror det kommer gå bra och vara roligt :)

HEY-HEY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar